«
unnamed

Migren Araştırma Vakfı’na göre, migren dünyadaki en yaygın hastalı türlerinden bir tanesidir. Migren, çocuklu ailelerde ve bunlara sahip olduğu bilinen yetişkinlerde gözükme ihtimali yüksek bir hastalık türüdür.

Amerika’da Migren Araştırma Vakfı , insanların neredeyse yüzde 12’sinin migren baş ağrılarından muzdarip olduğu yönünde bir tahminde bulunmaktadır .

Migren baş ağrıları sadece şiddetli bir baş ağrısı değildir. Migren nörolojik bir durumun parçasıdır ve sıklıkla aşağıdakiler de dahil olmak üzere başka semptomlara sahiptir:

  • mide bulantısı
  • kusma
  • ellerde veya ayaklarda karıncalanma veya uyuşma
  • görsel değişiklikler
  • sese, ışığa veya kokuya duyarlılık

Migren zayıflatıcı olabilir ve bazı insanlar için günlük yaşamı etkileyebilecek kronik bir durum olabilir.

Migreni tedavi etmek ve önlemek için kullanılan birçok farklı ilaç vardır. Ancak bazı insanlar alternatif olarak doğal tedavileri kullanmayı veya tıbbi tedaviyi tamamlamayı tercih eder.

Migren için doğal ilaçlar

İşte insanların denemek isteyebileceği migren için 14 doğal çözüm:

1. Akupresür

Akupresür tedavisi bazı migren semptomlarını hafifletmeye yardımcı olabilir.

Akupresür, vücudun belirli bölgelerine basınç uygulanmasını içerir. Vücudun belirli noktalarını bu şekilde uyarmanın kas gerginliğini serbest bıraktığına ve ağrıyı hafiflettiğine inanılıyor.

Popüler bir basınç noktası, sol başparmağın tabanı ile işaret parmağı arasındaki boşluktaki LI-4 noktasıdır.

LI-4 noktasına sert fakat ağrılı olmayan dairesel basınç uygulamak, diğer eli 5 dakika boyunca kullanmak baş ağrısını hafifletebilir.

2012 çalışmasıGüvenilir Kaynakaurasız migreni olan 40 kişiye baktı. Kolun iç kısmında bileğin tabanından üç parmak yukarıda bulunan PC6 akupunktur noktası üzerindeki basıncın, migrenle ilişkili mide bulantısı veya migren baş ağrısına bağlı kusmayı gidermede etkili olduğunu buldu.

Anında Migren Rahatlaması İçin Bazı İpuçları Nelerdir?

2. Diyet değişiklikleri

Migreni olan birçok insan, belirli yiyeceklerin onları tetikleyebileceğini fark eder.

Migren için yaygın gıda tetikleyicileri şunları içerir:

  • işlenmiş gıdalar
  • kırmızı şarap
  • alkol
  • çikolata
  • kafeinli içecekler

Migreni neyin tetikleyebileceğinin farkında olmak çok önemlidir. Bazı insanlar potansiyel tetikleyicileri takip etmek için bir yemek günlüğü veya migren günlüğü kullanır.

Tetikleyicileri önlemek için diyet veya yeme düzenini değiştirmek, gelecekte migreni önlemeye yardımcı olabilir.

Anında Migren Rahatlaması İçin Bazı İpuçları Nelerdir?

3. Uçucu yağlar

Uçucu yağlar genellikle doğal ilaçlar olarak veya ev yapımı temizlik ürünlerinde antimikrobiyal olarak kullanılır.

Lavanta, genellikle stres , kaygı ve baş ağrıları için bir çare olarak önerilen esansiyel bir yağdır . Bir diğeriküçük çalışmaGüvenilir KaynakEuropean Neurology’de yayınlanan bir çalışmada , lavanta yağı solunmasının bazı insanlarda migren baş ağrılarının şiddetini azaltmaya yardımcı olduğu bulundu.

Sonuçlar cesaret verici, ancak daha büyük örneklem büyüklüklerini kullanan daha fazla araştırmaya ihtiyaç var.

Anında Migren Rahatlaması İçin Bazı İpuçları Nelerdir?

4. Zencefil

2014 çalışmasıGüvenilir Kaynak100 katılımcı kullanarak zencefil tozunun etkinliğini yaygın bir migren ilacı olan sumatriptan ile karşılaştırdı .

Araştırmacılar, zencefilin etkinliğinin sumatriptan ile istatistiksel olarak karşılaştırılabilir olduğunu ve kullanıcıların her iki tedaviye de devam etmeye istekli olduğunu buldular.

Migreni olan insanlar için kesin bir fayda, zencefil kullanmanın zarar vermemesi ve mevcut bir alerjinin yanı sıra kullanmanın hiçbir yan etkisinin olmamasıdır.

Anında Migren Rahatlaması İçin Bazı İpuçları Nelerdir?

5. Stres yönetimi

Günlük tutmak stresi azaltmaya yardımcı olabilir.

Stres migren için yaygın bir tetikleyicidir. Stres ayrıca migren ağrısının stresi kötüleştirdiği ve ardından başka bir migreni tetikleyen bir döngü yaratabilir.

Günlük tutma, egzersiz veya meditasyon gibi stres için çıkış noktaları bulmak, gelecekteki migrenleri önlemeye yardımcı olabilir.

İnsanlar ayrıca bir stres yönetimi dersi almayı deneyebilirler. Sıcak bir banyo yapmayı veya müzik dinlemeyi de hissettikleri stresi atmaya çalışabilirler.

Bu olumlu eylemleri yaparak, bir kişi vücudunun hayatındaki strese tepkisini kontrol etmeyi seçiyor.

Anında Migren Rahatlaması İçin Bazı İpuçları Nelerdir?

6. Yoga veya esneme

Yoganın kan akışını iyileştirmeye ve kas gerginliğini azaltmaya yardımcı olduğu düşünülmektedir, bu da migreni olan kişilerde semptomları hafifletmeye yardımcı olabilir.

A kapsamlı 2014 çalışmasıGüvenilir Kaynak düzenli yoga pratiği eklenmiş ve eklenmemiş geleneksel migren tedavisini karşılaştırdı.

Araştırmacılar, bir yoga programına katılan grubun, tek başına geleneksel tedaviye katılan gruba göre daha fazla rahatladığını buldu.

7. Biofeedback tedavisi

Biofeedback, insanların sıkı kasların serbest bırakılmasını ve gevşemesini tetiklemek için kullandıkları bir terapidir.

Biofeedback pratik ve eğitim gerektirir. Kaslara yerleştirilen sensörler, kas gerginliği hakkında gerçek zamanlı geri bildirim veren küçük bir makineye beslenir ve kullanıcıların sıkı bölgeleri daha iyi serbest bırakmasına olanak tanır.

Omuzlardaki alın, çene çizgisi veya trapez kasları boyunca sensörlerin yerleştirilmesi, migren ağrısını tetikleyebilecek kasları hedeflemeye yardımcı olabilir.

Anında Migren Rahatlaması İçin Bazı İpuçları Nelerdir?

8. Akupunktur

Kapsamlı 2012 sistematik incelemesiGüvenilir Kaynakakupunkturun migren ve diğer rahatsızlıkların tedavisinde etkinliğini değerlendiren çalışmalara baktı .

Çalışma yazarları, diğer faktörlerin de rol oynayabileceğine dikkat çekmelerine rağmen, akupunkturun migren baş ağrıları olan kişiler için etkili bir tedavi seçeneği olduğunu bulmuşlardır.

Migren için akupunktur kullanmakla ilgilenen kişiler, tedavi için lisanslı bir pratisyen bulmalıdır.

9. Masaj

Boyun ve omuzlardaki kaslara masaj yapmak, gerginliği gidermeye ve migren ağrısını hafifletmeye yardımcı olabilir. Masaj da stresi azaltabilir.

İnsanlar masaj için profesyonel bir masöz kullanmayı seçebilirler. Alternatif olarak, bir tenis topu alıp omuzlar ve sırt boyunca kendi kendine masaj yapmak için kullanmak, daha uygun maliyetli başka bir seçenektir.

10. Bitkisel takviyeler

Anında Migren Rahatlaması İçin Bazı İpuçları Nelerdir?

Butterbur gibi bitkisel takviyeler migren sıklığını azaltmaya yardımcı olabilir.

Butterbur ve Feverfew, migren ağrısını ve sıklığını azaltmada yardımcı olabilecek iki bitkisel takviyedir.

Amerikan Migren Vakfı’na göre, günlük 150 miligram (mg) butterbur dozu, yaklaşık 3 ay boyunca alındığında migren sıklığını düşürmede etkiliydi .

Vakıf, ateşin butterbur’dan daha az etkili olduğunu öne sürüyor. Bununla birlikte, Feverfew bazı insanlar için yardımcı olabilir.

Bu bitkileri kullanmanın bazı riskleri vardır, nadir durumlarda ciddidir ve onları denemek isteyen herkes önce doktorlarıyla konuşmalıdır.

11. Magnezyum

Temel bir mineral olan magnezyum eksikliği migren aurasını veya adet-migren baş ağrısını tetikleyebilir.

Migren aurası, migrenin başlangıcında meydana gelen görsel bir rahatsızlıktır. Migreni olan herkes migren aurası yaşamaz.

Araştırmalar , magnezyum takviyesinin bazı kişilerde migren sıklığını azaltmada yararlı olabileceğini bulmuştur.

İnsanlar, özellikle başka sağlık durumları varsa, magnezyum almaya başlamadan önce doktorlarıyla konuşmalıdır.

12. B-kompleks vitaminleri

B vitaminlerinin migren sıklığını ve şiddetini azaltmada etkisi olabilir. B vitaminleri beyindeki nörotransmitterlerin düzenlenmesinde rol oynar.

B vitaminleri suda çözünür, yani fazla seviyeleri idrarla atılır ve vücutta depolanmaz.

Vücut hızla B vitaminlerini salgılar, bu nedenle birinin çok fazla alması olası değildir. Yine de günlük B-kompleks vitamini almaya başlamadan önce bir doktorla konuşmak önemlidir.

denemelerGüvenilir Kaynak İnsanların işlerinden kaynaklanan mesleki stresi hafifletmeye yardımcı olmada B vitaminlerinin ne kadar yararlı olduğunu belirlemek için yapılmaktadır.

Anında Migren Rahatlaması İçin Bazı İpuçları Nelerdir?

13. Hidratlı kalın

Yeterince su içmemek, iyi bilinen bir migren ve baş ağrısı tetikleyicisidir ve baş ağrısına neden olmak için sadece hafif dehidrasyon yeterlidir .

İnsanlar dehidrasyonu önlemek için her gün daha fazla su içmeye çalışabilirler. Şiddetli dehidrasyonu olan kişiler, eksik elektrolitleri değiştirmek için başlangıçta bir oral rehidrasyon solüsyonuna ihtiyaç duyabilir.

Gün boyunca su içmek ve sağlıklı bir diyet sürdürmek genellikle yeterince hidratlı kalmak için yeterlidir.

14. Dinlenme

Yetersiz uyku ve çok fazla uyku migren baş ağrılarını tetikleyebilir.

Her gece 7-9 saat dinlendirici bir uyku çekmek, stresi azaltmaya ve migreni önlemeye yardımcı olabilir.

DAHA FAZLA HABER İÇİN DONANİMFORUM.COM

GOOGLE NEWS’DE BİZİ TAKİP ETMEK İÇİN TIKLA!

Bir Cevap Yaz

Ahmet Yusuf Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *

Yorumlar

  1. Aysun Ercan

    Migren ağrısı cok feci. Aman kimseye gelmesin. Bu ip uçları sayesinde rahatlarız. Çok teşekkür ederim